Почела реализација пројекта "Корак у физику"

У Научном клубу РЦУ, у петак, 19. октобра реализована је радионицау оквиру пројекта „Корак у физику“ , која за циљ има популаризацију и промоцију науке, за ученике 4. разреда основне школе. Аутори пројекта, Јелена Радовановић, наставник физике у ОШ „Слободан Секулић“, и Владан Младеновића из Алексинца, наставник физике у ОШ „Иван Вушовић“ у Ражњу и у гимназији у Алексинцу.
У експериментима везаним за магнетизам и еликтрицитет, активно су учествовала деца из ОШ „Миодраг Миловановић-Луне “ у Карану и издвојених одељења ове школе из Луновог села и Рибашевине ,у пратњи учитељица Ане Марјановић, Марине Цвијетић и Весне Вукић-Јелић. Неки од циљева аутора пројекта су , према речима Јелене Радовановић, подстицање природне дечије радозналости и интересовања за науку у овом узрасту, као и ученичка интеракција кроз одржавање радионица у групама од око 20 ученика из различитих основних школа са шире територије града Ужица.


Радионици је присуствовало 17 ученика који су распоређени у 5 група,због лакшег и прегледнијег рада. Након првобитног упознавања и прилагођене дефиниције и добијених одговора на питања шта је наука, ко се бави науком и на који начин, основци су имали прилику да и сами за тренутак постану научници путем експеримента везаног за магнет. Уводно објашњење и заједнички закључак аутора пројекта и деце да магнет привлачи метал, проширено је кроз експеримент да ли магнет привлачи све метале. Свакој групи су додељени „реквизити“ за извођење експеримената, магнет и различити ситни предмети од гвожђа, месинга ,бакра или алуминијума, као и папир за записивање закључака које метале магнет привлачи а које не.

У делу радионице везаном за магнет, деци је показано и деловање различитих полова магнета а њихов задатак је био да након експеримената које су изводили са магнетима различитих боја, облика и величина, објасне зашто се стране неких магнета привлаче а друге одбијају. Након тога разговарало се и магнетним половима, северном и јужном, а привлачење и одбијање полова, након испробавања различитих варијанти, деца су документовала цртежима. Кроз игру и извођење трикова, померајући предмете помоћу магнета постављеног испод листа папира или стола, неколико ученика је својим другарима показало и да није потребно да магнет буде у директном контакту са металом. Предавачи су ,кроз примере и објашњења, показали деци и деловање магнета различите јачине на предмете као и принцип рада компаса. Путем информација о магнетном пољу, деца су сазнала и нешто више о животињама које имају чуло преко кога осећају магнетно поље, као што су птице, китови или делфини, и на основу тог чула и магнетног поља, усмеравају своје кретање.

Други део радионице био је усмерен на тему електрицитета и његовог деловања. Деца суи мала прилику да виде како наелектрисана шипка привлачи комадиће папира, куглице алиминијумске фолију или, косу. Слична презентација је урађена и са комадом пластичне фасцикле наелектрисаном на ивицу стола, што су деца такође имала прилику да испробају, чиме се дошло и до закључка да се тела електришу помоћу трења. Организовано је и мини-такмичење у коме је задатак био да се метална лименка, неколико метара до одређеног циља, докотрља само помоћу наелектрисаног комада пластичне фасцицле. Позитивно и негативно наелектрисање, демонстрирано је и доказано помоћу експеримента са пластичним сламчицама. Наиме, на постоље од плуте прободено чачкалицом, хоризонтално је постављена наелектрисана сламчица па је према њеним крајевима приближавана друга наелектрисана сламчица чиме је показано одбијање у случају истог, тачније негативног наелектрисања. У току истог експеримента показан је и пример позитивног наелектрисања, односно преласка електрона на предавача у току наелектрисавања сламчица, чиме се добило позитивно наелектрисање, које је привлачило сламчицу на постољу, што су ученици и сами испробали.

Током наредног периода биће организоване још 3 радионице у оквиру пројекта „Корак у физику“ кроз које ће ученици бити упознати и са другим областима важним за даље изучавање физике, као што су кретање и сила, мерење, пливање и тоњење тела, такође путем истраживачког рада и експеримената. Наставна средства набављена за потребе пројекта и смернице за примену резултата истраживачког рада урађеног на радионицама, биће доступне свим заинтересованим наставницима.

Извор: http://pasaz.rs/korak-u-fiziku-osnovaca-iz-lunovog-sela-ribasevine-karana/

КОНТАКТ ИНФО

Регионални центар за професионални развој запослених у образовању

Немањина 52
31000 Ужице
Србија

Тел / Факс: 031/514-624
Телефон: 031/512-580
И-мејл: office@rcu-uzice.rs

Веб сајт: www.rcu-uzice.rs

Месечни планови

Новембар 2017
П У С Ч П С Н
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Најновији семинари

Акредитовани програми

Mozgalice